سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و مردى از او خواست تا ایمان را به وى بشناساند ، فرمود : ] چون فردا شود نزد من بیا ، تا در جمع مردمان تو را پاسخ گویم ، تا اگر گفته مرا فراموش کردى دیگرى آن را به خاطر سپارد که گفتار چون شکار رمنده است یکى را به دست شود و یکى را از دست برود . [ و پاسخ امام را از این پیش آوردیم و آن سخن اوست که ایمان بر چهار شعبه است . ] [نهج البلاغه]

عطر گل یاس

رفتار بعضی از انسان ها ذهن آدمو به خودش مشغول می کنه !راستی چرا ما آدم ها نمی تونیم به راه مستقیم بریم همش بازیگوشیمون می گیره بعضی وقتا غفلت می کنیم یا با خدا لجبازی می کنیم ویا با خودمون و...

جالب اینجاست که بعضی از ما خواست دلمونو بهانه می کنیم که از این راه پارو بیرون می ذاریم ویا به بهانه های دیگه سراغ گناهای کوچیکو بزرگ می ریم.

بعضیامونم از طرف دیگه راهرو اشتباه می ریم خودمونو برای دیگران میگیریم و خیال می کنیم همه گناهکارن وفقط ثوابها مال خودمونه وحالا ماییم که تمام بهشتو برای خودمون کردیم مثل حاج یونس فتو حی البته قبل از اینکه توبه کنه.

آدمای دسته اول حداقل به حرف دلشون میرن ودنیاشونو دارن ولی دسته دوم خیلی بیچارن چون خودشون واطرافیانشونو از لذتای مجاز دنیا محروم می کنن و در آخرتم هیچی گیرشون نمیاد.         

 بهتره ماهم به اعمالمون توجه کنیم و مواظب باشیم که جز این دو دسته افراد نباشیم.

چیزی که منو ترغیب کرد تا این چند خطو بنویسم دیدن رفتار بد بعضی از آدمای ظاهراْ مذهبی با آدمای ظاهراْ غیر مذهبیه. این افراد به جای اینکه از گناه بدشون بیاد از گناهکار بدشون میاد پس بااین حساب باید از خودشون واطرافیانشو نم بدشون بیاد چون هیچکدومشون معصوم نیستن. مطمئناْ این افراد نمی تونن بااین راه به نتیجه مطلوب برسن. مقابله با گناه هرجایی که باشه لازمه حالا می خواد در درون خود انسان باشه یا در درون دیگران در صورت اول راهش تهذیب نفسه و در صورت دوم راهش امر به معروف ونهی ازمنکراونم بارعایت اصول وقواعد خودش که در شرایط مختلف راهکارهای متفاوتی رو می طلبه در آخرم اگه این راهکارها نتیجه بخش نباشه باید بارفتار وکلامش نارضایتیشو از گناه نشون بده نه اینکه دل آدمارو برنجونه که این سیره پیامبر نیست .ایشون با اخلاق خوش مردم رو به اسلام دعوت می کردن و درکارشون موفق بودن . خدا در قرآن خطاب به پیامبر فرموده: (وانک لعلی خلق عظیم)




یک خواهرمسلمان ::: جمعه 86/7/27::: ساعت 12:30 عصر

<      1   2   3      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ