سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی نیاموزد، در بزرگسالی پیش نیفتد . [امام علی علیه السلام]

عطر گل یاس

 پرسش از فلسفه آفرینش،پرسش همیشگی آدم خاکی بوده واین موضوع همواره ذهن انسانها را به خود مشغول داشته است :
                              روزها فکرمن این است وهمه شب سخنم                  که چرا غافل ازاحوال دل خویشتنم 
                               از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود                               به کجا می روم آخر ،ننمایی وطنم
اهمیت این پرسش موجب شده که قرآن کریم وروایات معصومین(ع) در موارد متعددی به تشریح وتحلیل فلسفه آفرینش انسان بپردازد. یکی از مهمترین موضوعاتی که درآیات وروایات به عنوان فلسفه خلقت مطرح شده، رسیدن به معرفت خداست، اگر چه درک حقیقت معرفت خدا وشناخت راههای وصول به این معرفت نیازمند بحث تفصیلی است،اما در یکی از روایتهایی که از وجود مقدس حضرت اباعبدلله (ع)نقل شده چنان زیبا و درکوتاهترین عبارات به این موضوع پرداخته شده که ما را از مباحث تفضیلی بی نیاز می سازد.
آن حضرت در این روایت می فرمایند :
هان ای مردم ! همانا خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند. پس هرگاه او را بشناسند او را بپرستند وهرگاه او را بپرستند، با پرستش او از بندگی هر آنچه جز خداست بی نیاز گردند. مردی سؤال کرد:ای فرزند رسول خدا،پدر و مادرم فدایت، معرفت خدا چیست ؟ حضرت فرمودند:این است که اهل هر زمانی،امامی را که باید از او فرمان برند،بشناسند.
آری فلسفه آفرینش انسان،رسیدن به مقام معرفت خداست.اما این معرفت حاصل نمی شود مگر به معرفت امام و حجت عصر (ع)، چرا که امام آینه تمام نمای حق و واسطه شناخت خداست . چنان که امام صادق(ع)می فرمایند:
ما دانایان به امر خدا ودعوت کنندگان به راه او هستیم به واسطه ما خدا شناخته وپرستیده می شود . ما راهنمایان به سوی خدا هستیم و اگر ما نبودیم خدا شناخته نمی شد.

بر گرفتازمجله موعود

خداوندا! توفیق شناخت بهتر امام عصرمان را به ما عطا بفرما تا بتوانیم تو را بهتر بشناسیم . ان شا الله




یک خواهرمسلمان ::: جمعه 86/8/18::: ساعت 11:12 عصر

دیروزمراسم شهادت امام جعفر صادق(ع)در حوزه علمیه مان برگزار شد باتلاوت چند آیه ای از قرآن کریم شروع شد وبعد اجرای نمایش عنوان بصری وبرنامه های دیگر.
جان سوزترین قسمت برنامه جایی بود که امام روتشیع کردندبه همراه روضه ای که داشتند می خوندند به خوبی غربت آقا امام صادق حس می شدهمه فکرها یک جا معطوف شده بود که الآن آقا رو به بقیع می برن واونجا دفن می کنند .
آه بقیع....جایی که رازغربت امامانمان را درخود نهفته داری ، بدن های پاکی را درخود جای دادی که دل شیعیان ودلسوخته گان خاندان نبوت برای زیارتشان می تپد وعشق به ایشان رامایه فخر ومباهات خود قرارداده اند.
غربت بقیع که چه عرض کنم حس غربت زائران بقیع نیز دل وچشم را بارانی می کند.
باید منتظر بود تامهدی فاطمه با ظهور خود غم غربت رااز آن مکان مقدس بزدایدوباید تلاش کرد!اگر نمی توان آن مکان عزیز رااز غربت درآوردمی توان دل راکه حرم الهی است از غربت آن عزیزان زدود وآن را به وجود وگفتار ورفتار ایشان انس والفت داد،می توان دل رامأمنی برای درخشش نور امامت وولایت قرارداد.دل جایی است که نبایدبگزاریم گرد وغبار غربت روی شیشه شفاف آن بنشیند وجلوی تابش نور را بگیرد که اگر این شددیگر نمی توان برای بالا رفتن به آن اعتماد کرد چون راه باشکست نور به بیراهه تبدیل می شود ودر نتیجه انسان به هلاکت می رسد.




یک خواهرمسلمان ::: سه شنبه 86/8/15::: ساعت 10:51 صبح

<      1   2   3      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ